Tim

Tim (24) zit in zijn derde jaar van de opleiding Commerciële Economie en kan door de opleiding werken aan personal branding. Hoe onderscheidt Tim zich tijdens de opleiding? Lees zijn verhaal.

Studiekeuze

Voor ik begon aan de opleiding Commerciële Economie (CE) heb ik de opleiding Ondernemerschap en Retail Management gedaan, heb ik een rondreis door Amerika gemaakt en daarna ben ik gaan werken. Na een tijdje werken, besloot ik toch dat ik verder wilde studeren. Ik vind economie interessant en ik ben ook creatief. Dus die combinatie was voor mij eigenlijk doorslaggevend om Commerciële Economie aan Hogeschool Leiden te studeren. Toen ik voor CE koos, hoopte ik te leren om op een betere en creatievere manier om te gaan met economie. Een positieve impact op de wereld hebben: dat is altijd mijn doel geweest.

Dat begon al tijdens mijn jeugd. Ik eet sinds mijn tiende al geen vlees meer. Voor mij is dat heel normaal. Ik merk dat het maken van bewuste keuzes op het gebied van duurzaamheid en de impact op je omgeving kenmerkend is voor onze generatie. Ik kijk kritisch naar de dingen om mij heen en tijdens deze opleiding kan ik dat vertalen naar opdrachten, stages en keuzevakken.

Personal branding

De opleiding Commerciële Economie is breed en daarom kun je veel kanten op en je eigen richting bepalen. Je kan bijvoorbeeld stage lopen bij een organisatie die past bij jouw interesses. In mijn geval ligt de focus op duurzaamheid. Zo heb ik voor de minor Changemakers gekozen. De opleiding besteedt veel aandacht aan duurzaamheid, bijvoorbeeld door middel van de SDG’s, Sustainable Development Goals. Eigenlijk komt het thema terug in alle lesstof.

Ik ben van mening dat personal branding heel belangrijk is omdat werkgevers dan zien waar jouw passie ligt en vandaan komt. Jezelf ontdekken en afvragen: ‘Waarom doe ik dit?’. Dit is belangrijk om te doen. Bij de minor Changemakers word je uitgedaagd om hierover na te denken. Eigenlijk is het brandmanagement voor jezelf. Je leert jezelf op de markt zetten.

Bewuste keuze

Je loopt tijdens de opleiding meerdere stages. Ik wilde graag bij een bedrijf terecht komen dat bij mij past. Tijdens mijn zoektocht naar een stage heb ik een medewerker van Wakkerdier geïnterviewd. Ik merkte dat de richting van dierenwelzijn ook bij mij past. Binnenkort gaat mijn stage bij de Dierencoalitie van start. Dit is een organisatie die lobbyt voor een groener Nederland. Ik ga daar aan de slag met een marketingplan om bepaalde regio’s groener te krijgen.

Mijn grote toekomstdroom was om aan de slag te gaan bij Valess, een duurzaam merk dat vegetarische producten verkoopt, om te ervaren hoe de wereld van brandmanagement eruitziet. En dat is gelukt! Bij Valess komt alles samen; wat ik tot nu toe geleerd heb bij de opleiding en waar ik voor sta als persoon. Dat vind ik heel tof.

Tim

Overige testimonials bij Commerciële Economie

Joppe

"Combinatie van theorie en praktijk"

Floortje

"Economie, marketing en creativiteit"