Wat voor loopbaan kun je als professional in toerisme verwachten? Een indruk van de vele en diverse mogelijkheden.
- Duurzame reisexpert
Je stelt reizen samen met de focus op beleving en een verantwoorde manier van reizen. Bij het inkopen van hotels, vervoer en excursies hou je altijd rekening met de impact op het milieu en de lokale bewoners. Je kiest eerder voor kleine, lokale initiatieven en onbekende bestemmingen, dan voor toeristische hotspots en grote accommodaties.
- (Online) Marketingmanager
Je houdt je bezig met de marketing van een product of organisatie, vaak op basis van een strategie met zowel online als offline elementen. Je geeft leiding aan een team dat je inspireert om op een creatieve en innovatieve manier te werken. Door je te verplaatsen in de klant en rekening te houden met de laatste trends, weet je bestaande en nieuwe klanten steeds weer te triggeren.
- Citymarketingexpert
Je adviseert lokale overheden over toerisme gerelateerde onderwerpen en ontwikkelt oplossingen voor complexe problemen. Hoe voorkom je overtoerisme in een populair gebied? Hoe spreid je bezoekers over een stad? En waar moet een gemeente rekening mee houden bij het openen van een nieuwe attractie? Je werkt als beleidsmedewerker, bij een citymarketing organisatie of als freelancer vanuit je eigen bedrijf.
- Ondernemerl
Je start je eigen bedrijf en richt je op precies dat aspect van de toeristische branche wat jij zo interessant vindt. Je biedt maatwerk reizen aan, specialiseert je in een niche of introduceert iets geheel nieuws - in deze dynamische branche kun je alle kanten op. Alleen of met een team van experts.