Ad Creative Media Professional

De opleiding Creative Media Professional duurt twee jaar en is gericht op het leren maken van media-campagnes. Je krijgt inleidende vakken over hoe en waarom media worden gebruikt om producten te verkopen. Daarnaast leer je over verschillende technieken die je kunt inzetten. Van filmpjes en posters tot social media, en bijvoorbeeld reclame op tv.

Je leert media begrijpen en analyseren. Als je eenmaal beter snapt hoe media werken en wat je ermee kan, ga je zelf aan de slag. Je leert campagnes bedenken en uitvoeren. Dat betekent niet alleen ‘filmpjes maken’, je gaat ook in op privacy-regels, auteursrecht, financiën en planning. Het doel is dat je uiteindelijk zelf een complete campagne op kan zetten, bij een bedrijf of als zelfstandig ondernemer. Je eindigt dan ook met een presentatie van je ondernemingsplan of je media-plan voor een organisatie.

In je eerste jaar

Je eerste jaar is bedoeld om de mediawereld te leren kennen. Je analyseert mediaprojecten en leert hoe je projecten opzet. Je leert hoe je een mediaproduct maakt, van het eerste idee tot het plannen en uitvoeren. Je leert verschillende technieken om je doelgroep te bereiken, bijvoorbeeld welke social media het handigst zijn. Je krijgt daarnaast persoonlijke opdrachten.

Toelatingseisen

Je wordt toegelaten tot de studie met een havo- of vwo-diploma, of met een mbo-4 diploma. Bij sommige mbo-4 diploma’s zijn er aanvullende eisen.