Commerciële economie

Binnen de studie Commerciële Economie komen allerlei aspecten van het bedrijfsleven aan bod zoals marketing, communicatie en verkoop. Je leert markten analyseren, producten in de markt zetten, reclamecampagnes ontwikkelen en in te spelen op de behoeftes van de consument. Ook leer je hoe je een effectief commercieel beleid moet opzetten. Deze studie biedt een brede basis voor een functie binnen de commerciële wereld.

Op de middelbare school volg je graag vakken als Economie, Management en Organisatie, Engels en, in mindere mate, Wiskunde en Informatica. In principe word je met elk eindexamenprofiel tot deze studie toegelaten. Tijdens je studie zul je vakken krijgen als bedrijfsorganisatie, export, strategisch denken, informatica en nieuwe media. Ook is er veel aandacht voor communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling. Gedurende de hele studie kom je in aanraking met de praktijk door middel van stages, projecten en casestudies. Je ontwikkelt je organisatievaardigheden en wordt voorbereid op vergaderingen, presentaties en het uitvoeren van onderzoeken.

Let op: Instellingsfixus
Bij sommige onderwijsinstellingen is voor deze studie decentrale selectie van toepassing.