Ad Management

De opleiding Ad Management is een korte, praktijkgerichte opleiding. Tijdens je opleiding leer je efficiënt leidinggeven. Dat betekent dat je zowel praktische vaardigheden leert, zoals plannen en financiële administratie, maar ook persoonlijke vaardigheden, zoals omgaan met feedback en mensen motiveren. Binnen je opleiding kan je je richten op officemanagement of op projectmanagement. Officemanagement heeft te maken met de gang van zaken op een kantoor, de processen en de taakverdeling. Bij projectmanagement richt je je op het plannen en uitvoeren van een project, vanaf het verkennen van de taken tot het evalueren. Je krijgt vakken zoals marketing, communicatie en toegepast recht. De opleiding is zo ingericht dat je ongeveer een derde van je tijd besteedt aan theorie, de rest van de tijd aan praktijkopdrachten, op school en in de praktijk. Het laatste semester loop je stage.

In je eerste jaar

In je eerste jaar leg je een goede theoretische basis en ga je aan de slag met je eerste projecten. Je volgt vakken over plannen, heldere communicatie en organisatiekunde en je leert welke theorieën daarover op dit moment gevolgd worden. Daarnaast stel je persoonlijke leerdoelen vast. Ieder semester heb je een project waar je je kennis toe kan passen.

Toelatingseisen

Je kan deze opleiding doen met een havo- of vwo-diploma, en doorstromen vanuit bepaalde mbo 4-opleidingen.