Waardering van studenten

Hieronder vind je een overzicht van de beoordelingen van studenten over hun opleiding.
Voor deze informatie is gebruik gemaakt van gegeven uit de Studiekeuzedatabase.
Het kan zijn dat je niet iedere opleiding terug vindt in de tabel, de ontbrekende opleidingen zijn dan niet recent beoordeeld.
Het volledige aanbod van de opleiding ‘Lerarenopleiding 2e graad Duits’ vind je op deze pagina onder de tabel.

Feiten Oordelen
Sorteren op
Voertaal
Wat is een voertaal?

Taal waarin de opleiding wordt gegeven.

Bindend studieadvies
Wat is een bindend studieadvies?

Beslissing van de hogeschool of universiteit over de voortgang van jouw opleiding.

Numerus Fixus
Wat is numerus fixus?

Maximum aantal studenten dat aan de opleiding mag beginnen.

Instroom
Wat is instroom?

Hoeveel studenten er gestart zijn met de opleiding.

Survival 1e jaar
Wat betekent survival 1e jaar?

Hoeveel studenten er na het eerste jaar nog doorgaan met de opleiding.

Contacturen
Wat zijn contacturen?

Hoeveel uur je in de week les hebt.

Inhoud
Wat is inhoud?

De aangeboden lesstof.

Docenten
Hoe worden docenten beoordeeld?

Waardering van de studenten over hun leraren.

Begeleiding
Wat betekent begeleiding?

De ondersteuning die je krijgt tijdens je opleiding.

Vaardigheden
Wat zijn vaardigheden?

De manier waarop aan persoonlijke ontwikkeling wordt gewerkt.

Wetenschappelijke vorming (hbo/wo)
Wat betekent wetenschappelijke vorming?

Kennis opdoen. Deze kennis op waarde schatten, eigen maken en waar nodig overdragen aan anderen.

Toetsing/tentaminering
Wat betekent toetsing/tentaminering?

De manier waarop de lesstof wordt getoetst.

Studielast
Wat is studielast?

Tijd die de gemiddelde leerling-student nodig heeft om zich een bepaalde hoeveelheid stof eigen te maken, zowel op school als thuis.

Informatie
Hoe wordt informatie beoordeeld?

Gegevens die je van de opleiding ontvangt over bijvoorbeeld studievoortgang, regels en procedures.

Faciliteiten
Wat zijn faciliteiten?

De extra mogelijkheden waar je gebruik van kunt maken op de onderwijsinstelling.

Algemeen oordeel over de opleiding
Gemiddelde score
AMSTERDAM, Hogeschool van Amsterdam
nl/de nee nee 9 53% - - - - - - - - - - - Hogeschool van Amsterdam
GRONINGEN, NHL Stenden
nl nee nee 69% - - - - - - - - - - - NHL Stenden
ROTTERDAM, Hogeschool Rotterdam
nl nee nee 9 55% 6,5 6,7 6,2 6,8 5,7 6,3 5,8 6,4 7,2 6,4 6,4 Hogeschool Rotterdam
ZWOLLE, Windesheim
de/nl nee nee 21 48% 6,5 6,5 5,3 6,7 6,3 6,6 5,4 6,1 6,2 6,5 6,2 Windesheim
TILBURG, Fontys Hogescholen
nl nee nee 11 52% 18-24 6,9 7 6,2 7,4 6,7 6,9 5,6 6,4 7,5 7,1 6,7 Fontys Hogescholen
UTRECHT, Hogeschool Utrecht
nl/de nee nee 22 53% 6-12 7,4 7,8 6,9 7,7 7,4 7,6 6,5 7 7,4 7,4 7,3 Hogeschool Utrecht
NIJMEGEN, HAN University of Applied Sciences
nl/de nee nee 14 62% 12-18 7,3 7,9 7,9 7,6 6,5 7,5 6,2 6,4 7,6 7,4 7,2 HAN University of Applied Sciences
LEEUWARDEN, NHL Stenden
nl nee nee 18 69% 7,3 7,7 7,4 7,9 7,1 7,1 6,8 6,8 7,8 7,6 7,3 NHL Stenden
SITTARD, Fontys Hogescholen
nl nee nee 7 52% 18-24 8,2 8,6 8,8 8,5 8 8,4 7 7,9 8,4 8,2 8,2 Fontys Hogescholen

Opleidingen

Hieronder vind je een overzicht van alle opleidingen ‘Lerarenopleiding 2e graad Duits’ in Nederland. Je kunt doorklikken voor meer informatie.