Wo
Voltijd
36 maanden

Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen in Wageningen is een opleiding waarbij het spanningsveld tussen bedrijf en consument centraal staat. Bedrijfskunde, marketing, management en economie zijn belangrijke onderwerpen binnen de studie.

Bedrijfsstrategie en consumentengedrag

Om als bedrijf winst te maken en op de lange termijn met creatieve producten of diensten te blijven komen, moet je goed nadenken over de bedrijfsstrategie. Maar ook over de wensen van de uiteindelijke consument. In Wageningen hebben we veel kennis van de supply chain van fast moving consumer goods en consumentengedrag.

Unieke combinatie

De combinatie tussen bedrijfskunde en consumentenwetenschappen vind je alleen in Wageningen. De opleiding is gericht op zowel de bedrijfskant als de consumentkant en heeft veel aandacht voor de productie van fast moving consumer goods. Je begint breed met bedrijfskundige en consumentenvakken en kiest later voor één van de twee invalshoeken.

De specialisatie Consumenten, zoals die in Wageningen wordt behandeld, is uniek. Binnen deze specialisatie kun je kiezen voor marktkunde, sociologie, gedragseconomie, communicatiewetenschappen en consumenten productgebruik. Het gaat erom het gedrag van consumenten te begrijpen.

De specialisatie Bedrijf richt zich vooral op de supply chain van de fast moving consumer goods. Het gaat over de producten die je in het dagelijkse leven gebruikt met de nadruk op dat wat je eet en drinkt.


Voor informatie over deze opleiding verwijzen wij door naar de website van Wageningen University & Research