Tijdens de studie Tourism Management leer je in te spelen op de wensen en behoefte van de consument in de toeristische sector. Het is een sector die zich snel ontwikkelt, dus je leert hoe je trends signaleert en hoe je daarop inhaakt. Hierbij zijn consumentengedrag en marketing een belangrijk onderdeel, want wat wil de consument nu eigenlijk voor unieke beleving? En hoe bied je dit vervolgens aan? Daarnaast leer je ook over hoe toerisme invloed heeft op een bestemming, welke impact heeft het bijvoorbeeld op de lokale bevolking of op de natuur? Onderwerpen waarmee je tijdens deze studie ook aan de slag gaat zijn gastvrijheid, servicegerichtheid, ethiek en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Daarnaast ontwikkel je vaardigheden op het gebied van leidinggeven, communicatie en samenwerken.
Hulp nodig bij het vinden van een studie die echt bij je past?
Login of maak een (gratis) Qompas account aan!
bekijk veel gestelde vragen |Neem contact op met de helpdesk
Met een persoonlijk account haal je meer uit Qompas
De voordelen van een Qompas-account op een rij:- Sla interessante studies, open dagen en onderwijsinstellingen op in je persoonlijke bewaarmap.
- Gepersonaliseerde content en zoekresultaten die nog beter aansluiten bij jouw profiel.
- Snel informatie aanvragen bij onderwijsinstellingen en je kunt je makkelijk inschrijven voor verschillende voorlichtingsactiviteiten.
- Je wordt automatisch op de hoogte gehouden van relevante ontwikkelingen op het gebied van studiekeuze.
- Je krijgt tips over bij jou passende studies en je ontvangt regelmatig een overzicht van aankomende open dagen en andere voorlichtingsactiviteiten.
- De redactie/helpdesk van Qompas beantwoordt jouw vragen/opmerkingen over studiekeuze.